Adesso la finestra

La Badabadoc
Barcelona

Per a reservar espectacles, identifica't.

Utilitza el botó ACCEDIR de la part superior de la pàgina.

Sinopsi

Dansa argentina a La Badabadoc

per rematar el mes de maig:

Adesso la finestra

  • La coreografia interpretada per Julieta Ferraro parteix de la literatura per reflexionar amb el moviment sobre la vida, els records, els fragments de vida, la imaginació… amb el protagonisme d’una escriptora italiana que viu a Buenos Aires als anys 70, en plena dictadura militar
  •  Aquesta coreografia estarà en cartell a La Badabadoc durant 5 úniques funcions, del 25 al 29 de maig (funcions de dijous a dilluns, a les 20h)

Dues de les apostes de La Badabadoc són la dansa i la creativitat sorgida a l’Argentina. Amb Adesso la finestra, la coreografia que estrena a final d’aquest mes de maig, en 5 úniques funcions, aplega ambdós conceptes. 

Aquesta peça neda entre dos mons, ja que és una adaptació escènica d’un llibre del mateix nom. Així, de les paraules es passa a la dansa. De la escriptora a la ballarina, i amb un concepte protagonista: la finestra. Que no deixa de ser una obertura arquitectònica en un mur per donar espai a l’aire i a la llum. A nivell simbòlic, però, des dels seus orígens és una necessitat vital de l’ésser humà, un forat connecta dues realitats a nivell sensorial. Un element clau per veure el món i obrir-s’hi. I a nivell coreogràfic, el cos serà la metàfora d’un llindar, d’una finestra.

L’escenari esdevé un lloc íntim de manifestacions per poder sortir dels marges físics del nostre entorn i observar les tensions de les forces que regeixen la mateixa idea de vida. Adesso la finestra és un treball que mira de reflexionar sobre els fragments i retalls de vida. I l’escenari és un espai quadrat ocupat per objectes i records.
I la mirada de l’altre, del públic, que observarà…

Alhora, el context del muntatge és una reflexió històrica: en aquest S. XXI ple de caos, convulsió i conflictes globals, els eixos segueixen sent els mateixos: la vida i la mort, l’amor i la solitud, la gana i l’excés de recursos, la manca de justícia i el futur. En aquest sistema necròfil, la elecció del protagonista de la peça havia de ser un personatge ja mort amb una història de vida que reuneixi gran part d’aquests temes. Així, Adesso la finestra ens situa als anys 70 a Argentina, en plena dictadura militar. La ballarina Julieta Ferraro interpreta l’escriptora romana Norma Carino de Patini, que arriba a la seva llar al barri de Montserrat, Buenos Aires. Ve de robar i es disposa a escriure. En aquesta casa coincidiran objectes inútils, papers vells, animals reals, fantàstics i imaginaris que conviuen amb la peculiar italiana. Les misterioses bipolaritats, entre el record i la imaginació, entre la dada biogràfica i la línia ficcional, seran posades en evidència a través de la intèrpret que entra a jugar a l’espai escènic. La idea del fantasmal com l’inexistent, corresponent a un temps passat és el punt de partida per a la reflexió.  

Del 25 al 29 de maig, a les 20h

Com arribar
https://www.google.es/maps/place/C.+Quevedo,+36,+08012+Barcelona/@41.4032928,2.1593842,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x12a4a2be59d7d9a3:0xea38fde8845b95f7!8m2!3d41.4032928!4d2.1615729?hl=es