Paul Lewis & OCM · Integral dels Concerts per a piano i orquestra de Beethoven

Palau de la Música
Barcelona

Podràs comprar aquest espectacle el proper dia 25 de maig.

Registra’t ara, segueix-nos a les XXSS i t’avisarem quan el puguis comprar!

Sinopsi

ESCOLTAR EN RETROSPECTIVA

Observar l’evolució estilística d’un dels compositors més grans de la història de la música és una gran oportunitat. Seguint l’estela de Mozart, que havia obert el camí cap a una nova relació entre solista i orquestra, repartint el virtuosisme entre ambdós, Beethoven escrigué el seu primer concert amb 17 anys i el darrer amb 41. En el transcurs d’aquest temps mantingué en el concert algunes característiques -tots tenen tres moviments, el primer ràpid en forma d’Allegro de sonata, el segon lent i el tercer ràpid en forma de Rondó– però hi introduí novetats importants que demostren la seva maduresa com a compositor i com a pianista.

Escoltar al primer concert els números 2, 3 i 4 i al segon l’1 i el 5 ens permetrà no perdre de vista els següents elements: a mesura que els concerts avancen cronològicament, augmenten els efectius orquestrals, els contrastos dinàmics i l’ús de tota l’extensió del piano; el número 3 és l’únic en mode menor i l’únic que conté una referència expressa a Mozart, concretament d’un tema del seu concert núm. 24; el número 4 és el primer en què el piano, en lloc de l’orquestra, introdueix els temes del primer moviment el número 5, subtitulat ‘emperador’ pel seu editor anglès, és efectivament un concert que està molt per damunt dels dels seus contemporanis.

Com arribar