Ainhoa Arteta & OCM · Els darrers lieder d'Strauss + Shumann 2

Palau de la Música
Barcelona

Per a reservar espectacles, identifica't.

Utilitza el botó ACCEDIR de la part superior de la pàgina.

Sinopsi

Goethe manifestà la seva admiració per la forma en què Beethoven havia musicat la seva obra teatral Egmont, amb una descripció perfecta del contingut: l’heroïcitat del comte d’Egmont, que lluità contra l’opressió del poble fins la seva mort. Tot i que n’escoltarem només l’obertura, hi podrem percebre clarament el patiment dels qui se senten sense llibertat i viuen l’esperança d’arribar a aconseguir-la.

Les quatre últimes cançons, que Richard Strauss compon amb més de 80 anys, suposen un repte per a les sopranos, que han de combinar les exigències líriques amb la transmissió del contingut dels tres poemes de Hesse (Primavera, Setembre, En anar a dormir) i d’Eichendor (El crepuscle). La portentosa veu d’Ainhoa Arteta, que les canta des de fa més d’una dècada, i la seva perspicàcia interpretativa fan que aparentment tal dificultat no existeixi i aconsegueixi delectar-nos del principi a la .

La Simfonia núm. 2 de Schumann presenta trets?de compositors que ell admirava (Beethoven, Mendelssohn, Bach), però filtrats a través de la seva pròpia personalitat, en què la inestabilitat emocional dota les seves obres d’una sensibilitat, energia i signi cat unívocs.

REPERTORI

L.v. BEETHOVEN: Obertura Egmont, op. 84
R. STRAUSS: Vier letzte Lieder
R. SCHUMANN: Simfonia núm. 2, op. 61

INTÈRPRETS

Orquestra Simfònica Camera Musicae
Ainhoa Arteta, soprano
Tomàs Grau, director

Com arribar